Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Monday, September 5, 2011

Only a hypocrite feels safe from hypocrisy, and only a Believer fears it.


hye darls. raya dah abes dah..hehehe..dis year macam puas jugak sebab dapat duit raya banyak..but now dah kena start kuruskan badan..lol..*tym raya aku macam tak ingat dunia melantak rendang, ketupat, and my favorite sambal goreng..sedap nyerrrr

well darls, ingat tak sometimes aku ade share pasal investment. since tu yang aku belajar and aku memang suka pon bab duit2 ni. heee~~ so today, again aku nak share about this topic. tapi dis time pasal AMANAH SAHAM BUMIPUTRA (ASB). aku rasa majoriti orang MELAYU ade ASB. nama pon bumiputra kan..so bumiputra je laa boleh beli..



aku pon ade ASB ni..tapi tak banyak laa..baru je kumpol2 duit (nak kawen) hahahahahaha. tapi, dat dayh, masa pergi rumah my uncle, dia bagi aku paper yang mengatakan JAIS baru keluarkan fatwa yang ASB ni tidak halal. terkejut giler masa tu. macam tak percaya jugak. sebab ASB ni kan untuk bumiputra yang majoriti nyer ISLAM. so how come bole ade pelaburan yang tidak halal.

at first, aku tak percaya. so aku pergi sendiri website JAIS and found this








aku pon tak berani nak comment banyak2. tapi aku share benda ni so that kamu2 bole ambik next step. especially to muslims yang baca this entry. try tanya pandangan orang2 yang banyak ilmu agama k. and pray that rezeki yang kita dapat akan berkat dan diredhai ALLAH. amin~~

till then. salam. :D