Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, September 24, 2011

"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment."


aku suka entry jujur. tapi susah nak jumpa. banyak blog lebih rela post anything yang related dengan apa yang jadi dekat dunia ni. atau apa yang mungkin akan tarik perhatian ramai orang. tu takpe lagi kalau entry ade isi. tapi ada jugak yang sekadar buat ayat2 power dekat title sebab nak tarik visitors. nuffnang nak kasi naik. nak duit masuk beribu2. tapi last2, lepas abes baca dat entry takde value yang bole kita ambil. haiih manusia.

well, untuk entry kali ni, ade orang tanya aku how deep i appreciate friendship? *sigh. this is a tough question. i'll try to be honest.

Satu. kau harus tau aku tak suka judge orang. Sumpah. seboleh-boleh nya aku taknak judge sapa2. Kau gemok ke, kau kurus ke. Kau kaya ke, kau miskin ke. Kau anak tunggal, anak sulung, anak bongsu. Aku tak kisah. Yang penting cara kau bawa diri depan aku.

aku takkan tanya pasal kau dekat sapa2 kecuali nama. atau kalau ade orang bawak cerita dpasal kau dekat aku. tapi sampai situ. bukan sikap aku nak cerita2 pasal orang yang aku tak kenal.

and maaf, sebab buruk perangai aku yang ini, kadang2 dah lama nampak pon aku tak berapa ingat pasal kau. maaf. p/s: maaf pada lelaki yang dah satu sem jadi 'kawan satu theater hall' tak pernah kenal, tak pernah tegur, tiba2 dia bagitau kami belajar kelas sama. maaf aku tak pernah tau.

Dua. Bila kita jadi kawan. aku kategorikan kawan dalam banyak perkara. ada kawan cuma sekadar classmate. tapi kau datang kuliah ke tak aku tak kisah. nak bertegur pon susah. tapi aku kenal kau, kau kenal aku. dats it.

kadang2 aku jeles jugak tengok orang banyak kawan. tapi aku pon jenis berat mulot nak bertanya itu ini. awkward. kalau ada orang kata aku sombong, again sorry. silence is women loudest cry. aku banyak masalah. hahaha. tapi well, kalau kau approach aku, aku akan cuba jadi the nicest i can.

ada jugak kawan yang baik. tapi baik biasa2 je. kau susah, aku boleh tolong. kalau kau tak pernah buat dajjal, and tbe2 aku rasa kau perlukan bantuan, kadang2 aku tanya. kalau aku rasa aku mampu. aku tak mintak balasan pon. tapi kalau selama ni kau tak kisah pasal aku, lepas tu tiba2 nak mintak tolong sampai susahkan hidup aku, tu aku kena fikir banyak kali. sebab kita kawan, baik, tapi...

selain tu, ada kawan, baik, bole borak2 bole gelak2. tapi kadang2 kawan macam tak ikhlas. habis borak, habis lah. habis gelak, balik lah. kawan macam ni banyak. kawan sekadar memori ikot chapter. chapter kat tadika, chapter kat sekolah..sampai universiti pon ade kawan macam ni. kalau ade problem, aku ambil tau, kalau bole tolong, aku tolong. tapi bila abes chapter tu, bila aku tinggalkan sekolah, tinggalkan universiti, berapa ramai kawan macam ni yang akan kekal sebagai kawan aku?

p/s: thanks to valour yang sampai hari ni still keep in touch wif each other.

last, kawan dalam hati. aku tak pilih mereka2 ni. because if i can choose, the friendship will be less magical. haha. mereka2 ni yang aku akan sibokkan diri untuk ambil tau. if aku tak tanya face to face, aku tye dekat orang laen. if tak, aku on FB, on twitter, aku check latest update.

tapi sebab diorang ni kawan dalam hati, tak perlu jumpa hari2..kdg2 dah 2 3 bulan tak jumpa pon aku still tau aku sayang diorang. bertahun pon xpe. still sayang. and untuk kawan2 dalam hati, dun worry, sekali kau dah msok dalam hati takkan pernah ada jalan keluar..dats how i appreciate u. come to me whenever you want..ill be there, promise!

Lyrics | Bon Jovi lyrics - I'll Be There For You lyrics