Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, October 1, 2011

I hate when people say "nobody's perfect"
I think everyone's perfect in their own unique way!


hye darls..ade tak tgk ads astro tutor. alaa yang orang sarawak tu..yg the man cakap " aku bole ajar anak aku apa aku tahu..tapi mungkin bukan itu yang mereka perlukan untuk hidup.." or something similar macam tu laa.. bila tgk dat ads sure aku sedih sikit. sebab realize yang kemajuan ni buat manusia2 yang special diam2 rasa rendah diri. dah tak bangga dengan keistimewaan diorang. and no one appreciate apa yang diorang ada. now everybody only looks at how much you have inside your pocket. tak kira la macam mana kau dapat..haiiih..:(

btw, tu masalah lain. nanti aku dah ade point aku buat special entry..hehe. tapi for dis time just nak share recipe. pernah dengar smores x? pernah makan tak? aku tak tau nak beli kt mane tapi kalau nak buat senang je. jom try :D

all you need

1.
aku google banyak pakai hershey..tapi aku pakai brand nona je..hahahaha

2.
grahams crackers

3.
mashumashmellow :D


ok bila dah ada all ingredients bole laa start masak.lalala
1st skali kena cair kan cooking chocolate tu. 1st time aku buat chocolate tu hangus, so as A'a cadangkan kena buat double boil. like this:



then bila chocolate dah cair, masukkan graham cracker and kacau. masokkan mashmellow. p/s: mashmellow tak bole panas sgt..if not akan cair..so after masokkan mashmelow, kacau sikit untuk ratakan then tros senduk guna sudu into muffin cup. and sejukkan.





pic from google yg aku buat dah terdelete dah gambar nye..huhu..btw darls, kalau ade masa try k. this is a perfect snack mse tension study. hahahhaa..till then. salam.