Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, July 23, 2011

I live in a small house but my window looks out on a large world
-CONFUCIUS


hye darls. ingat tak aku pernah share about my mandarin class. wee~~ dat class dah abes pon. about a month ago. lol. baru nak citer kan. sedih laa jugak bila dat class abes. sebab baru nak rapat dengan my classmates. hahaha. dah semua bapak2 orang mak2 orang paling2 tak pon dah kerja. memang macam pelik laa kalau aku nk borak2 masa awal2 tu. rasa macam kena interview pon ade. blaja kat mana? umor berapa? dah kawen belom? *soalan paling malas nak jawab sebab obviously aku budak lagi. belom cukup DUIT nak kawen lagi. hahahaha. *mintak penampar perasan budak. tapi bila dah lama2 tu ok jugak. kira diorang ni even dah berumur ( '______' ) *oops skali lagi dapat penampar* tapi kira open minded and aku respect kt diorang sebab sanggup lagi nak blaja. aku yang tgh blaja ni tak sabar2 nk kerja. haiih.

well, masa last class tu kitorang blaja buat kaligrafi. ni kira selingan je. sebab dat class actually untuk communication bukan writing. tapi bila dah blaja rasa minat pulak nak blaja semua. and sometimes rasa rugi bila setakat bole communicate . *lol. communicate pon xde pandai mane* ramai jugak yang mintak sambung class nak blaja writing tapi tu kena tunggu ramai orang dulu. so kalau ada siapa2 nk join bole buat request dekat SINI.


dats my tutor
tgh ajar the right way to hold the brush



tadaaaa..haha. not mine
ni tutor aku yang buat..


kantoi tak focus..ngee~~




ok this is mine..need more practice
baru bole jadi cantik macam kt atas punya


dat day aku bukak email ttbe ade orang tye about this class. baru perasan comment telah di-disabled. kesian kena bukak email. haha. orang tu tak duduk klang. so xtau kt mne nk blaja mandarin. aku cadangkn siapa2 yang minat bole carik the nearest kolej komuniti dengan rumah korang. sebab kalau aku tak salah, semua kolej komuniti ade buat this programme. they called it the 1Malaysia Programme.

2nd alternative, if still takde jugak kolej komuniti yang korang tau, boleh laa masok mane2 private class. *aku prefer masok class sebab buahati cakap kalu blaja sendiri nanti blaja dengan syaiton..:( rasa2 nye banyak jugak private class untuk blaja mandarin ni. try tengok dekat pusat tuition yang popular ke. or ade jugak personal tutor yang datang rumah. macam jiran aku buat. tu yang every tuesday aku hangin skit bangun pagi. hahahah. tapi kalau masok yang private punya ni mahal jugak. aku pernah tanya, the fees can reach rm100 per month. ada mampu?

3rd alternative, if tak jumpa any class to attend or tak mampu :'( bole laa pergi dis website. Chinese-tools.com







aku ade explore sikit2. to me dis website kira best jugak. the syllabus lagi banyak dari yang aku blaja dekat kelas malam tu. one more thing, this website also provided dengan audio if kita nak dengar how the chinese pronouce the words correctly. tapi as aku cakap tadi, aku prefer masok class. sebab klau nk blaja sendiri agak complicated jugak. and kalau msok kelas ade cikgu. mana laa tau kita sebut salah ke, or tak cukup cina ke, cikgu boleh betulkan. hehehe.

ok darls. till next post. salam.