Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Monday, July 11, 2011

I like to see a man proud of the place in which he lives. I like to see a man live so that his place will be proud of him.


hye darls. lame aku x update blog kan. hehe. tym cuti2 ni for sure laa tgh sibok shopping. especially dah dekat raya ni. lol. part puasa tu macam terskip pulak. hahaha. btw, as korang tau, last saturday, kl macam messed up giler. aku baru plan nak pgi jalan tar. tapi terpaksa cancel je niat tu.

well, aku bukan nak cerita ape2 pasal BERSIH tak bersih ni. aku neutral and buat masa ni aku tak sokong mana2. sebab aku rasa both parties ade banyak buruk dari baik nya. ade banyak tipu dari jujur nya. bagi aku, my own opinion, POLITIK ITU KOTOR. paling baik pon aku bole cakap, POLITIK ITU SUDAH DIKOTORI dengan macam2 tipu helah and promises yang aku tak tau diorang tunaikan atau tidak. tapi sebagai rakyat yang akan ade tanggungjawab untuk mengundi satu hari nanti, aku rasa aku kena ambil tahu.

and because of that, aku pon meng-google laa pasal A. Samad Said. sebab macam terkezut laa dia kena tangkap just bcoz dia baca one puisi nih. lol. macam ni pon bole ke. dah laa this man dah tua, ksian dia. hehe. well, ive found this page. puisi A. Samad Said yang too deep to understand.









korang2 sure kenal A. Samad Said kan? kalau tak kenal tu, tak tau laa den nak nolong camno. hahahaha. well, actually aku minat jugak dekat this man. puisi dia yang paling aku is OMBAK. kalau korang faham that poem, sure korang tau kenapa aku suka.

ok laa. lastly, aku just nak highlight dekat apa yang A. Samad Said cakap: "I just can’t sit and wait for justice to come knocking at my door...." .Think about the meaning k. luv u darls. xoxo. salam.