Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Tuesday, June 28, 2011

It's funny when people discuss Love Marriage vs Arranged. It's like asking someone, if suicide is better or being murdered.




hye darls. dah try buat that challenge. aku buat tapi sampai tengah tibe2 confuse. hahaha. lepas tu kne try lagi sekali without memorizing. kalau dah hafal tak jadi laa kan. noe wat, if kamu2 bole buat as the instructions, means kamu2 ni orang yang banyak berfikir menggunakan otak kanan instead of kiri. hehe. dun worry takde pape yang dangerous pon.

ni ciri-ciri orang yang menggunakan Otak Kiri
Berfikir secara teratur
Senang melakukan sesuatu hal yang pasti
Menyukai hal Formal
Berkomunikasi dengan baik
Cara berpikir strategic
tak banyak bermimpi

and this one ciri-ciri orang yang menggunakan otak kanan
Merupakan orang yang senang bermimpi
Tidak menyukai hal yang berstruktur
Lebih senang mengikuti kelas seni dibandingkan dengan kelas sains
Menggunakan instinct compare to dengan logik
Tidak suka MATH!! or kira2
Berani mengambil risiko


i luv math tp aku jugak senang nak mimpi. hahaha. and Im nerd (my gf cakap) tapi aku jugak suka guna instinct instead of pikir betol2. ey salah. aku suka ikot hati, instinct aku tak kuat pon. :P

btw darls, aku rasa kte kena laa seimbangkan otak kte. especially for a student like me yang selalu nya berfikir guna otak kiri dalam kelas, kne find any ways to use our right brain. if tak nti right brain akan jadi passive and end up, kte jadi x creative and our life pon x fun langsung. haiih sounds so boring. lol.

one more thing darls, sini ade link untuk test your brains. spend some time.
1. Finding The Hidden Animals
2.Improve your brain
3. Test my brain

p/s: nak lagi google sendiri eyh..salam :D