Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Sunday, June 5, 2011

To live a creative life you must lose your fear of being wrong..<3


hye darls. dis will be a short and simple update. about being creative. some say, every child is an artist. the problem is staying an artist when you grow up.. aku rasa benda tu betul. sebab everytime tengok budak2 lukis2 or mewarna something, sure aku rasa "alololo, cute nye budak ni.." tak kesah laa bertapa huduh nya benda yang dia buat. and as someone yang bole pikir, sure2 ayat yang klua semua ayat2 supportive. why? sebab kita taknak bebudak tu rasa takut to express feeling diorang.

tapi bila bebudak tu besar. bole berfikir macam kita. diorang akan realize that this world is cruel. orang sekeliling akan kecoh2 pasal our mistakes. tak kira laa macam mana pon. or sometimes kalau tuhan nak bagi dugaan, jumpa orang yang cepat jeles or kaki mengumpat or anytg negative, kita tak buat salah pon tapi still dianggap salah. and because of this, kita jadi takut dengan perception orang.

contoh nya macam ni.






at first, aku tengok aku macam "eiii, geli nyer. kejadah ape nak maen2 dengan serangga..kotor kot.." tapi last2 aku realize, aku tak pernah terfikir pon nak buat macam ni. pakai nyamuk ke, pakai lipas ke. hahaha. or maybe takkan buat. tapi aku respect dengan orang2 yang berani buat macam ni. sebab diorang tak kesah dengan comment orang2 macam aku. perhaps, this art dapat appreciation dari orang yang betul2 tau seni.

well, aku nak share another link. this one aku rasa kamu2 patut impress giler. Pasal bunga kubis yang kte dok lahap hari2. balek pikir kubis ni sedap masak ape eyh? tapi ade one miracle person yang think beyond the expectation. and produce something yang buat orang lain cakap "WOW"


*click on picture to enlarge





ok darls, tu je nak share. have fun exploring other thing. salam :)