Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Thursday, June 2, 2011

Marriage lets you annoy one special person for the rest of your life..haha


hye darls. cuti sekolah ni sure ramai yang balek kampung kan. untung laa kamu2 ade kampung. or still ade atuk and nenek. appreciate and love them k. atuk and nenek aku, semua dah takde. ALFATIHAH untuk diorang.

so, sebab aku takde kampung, cuti2 ni selalu nya dihabiskan dengan pergi ke kenduri2 kawen. sekali dapat surat jemputan sampai 5 or 6. haha. tak larat jugak nak ikut buahhati. especially dengan cuaca sekarang yang panas. memang aku prefer duduk rumah je. kalau ade wedding tym malam tu bole la nk ikot. ambik2 angin sambil makan nasi minyak. sure cik perot happy giler baham cik lemak. lol.

well, semalam buahati suroh aku bagi email dekat someone. without suspect, aku pon bagi je laa. mane laa tau tbe2 nak ajak pergi cuti sma2 ke. haha. so, tadi aku pon check email. then..



kasi highlight sket dekat WEDDING INVITE tu..

heee. masok ni dah lebih 7 kali aku dapat invitation through email. siap dapat virtual card lagi. virtual je laa. klau nak g print sendirik. huhuhu. ni ok lagi pakai email. ade jugak orang yang jemput pakai facebook je. tu lagi tak best. nasib aku tak pernah dapat invitation through sms or mms. kalau dapat memang aku bantai orang yang hantar tu. haha. macam bole je kan.

aku bukan laa anti-technology. tapi sometimes ade benda yang kita kena simpan for it's sentimental values. macam KAD KAHWEN. masa aku kecik2 dulu *sampai sekarang pon, bila dapat wedding card sure macam excited nak tengok cantik ke tak. kad tu pakai kertas keras or pakai A4 lunyai.haha. then bila ade kad chantek tros laa berangan cakap dekat buahati, "nti adek kawen, adek nak card macam ni.." tu belom masok part perfume yg org2 dulu guna untuk kad kawen. cam wangiiii je.then excited nak tengok gamba pengantin yang ade dekat kad tu. agak2 pengantin tu chantek, start laa nak merepek dekat buahati, "nanti adek pon nak chantek macam ni laa.." hahaha

tapi tu dulu. bukan sekarang. orang sekarang tbe2 col nak inform anak kawen bila. then tak mintak alamat. mintak email address. senang kata nya. cepat sampai. kalau pakai post takut ilang laa. and one more thing jimat cost. ceh. kawen kan sekali je. tu laa time yang sepatut nya parents tunggu untuk layan anak especially DAUGHTERS yang memang dah berangan nak kawen since fist time parents bawak g wedding. so, aku rasa tak salah kalau tym tu nak berabis duit puloh2 ribu pon. lagi pon, kita orang melayu (aku rasa semua bangsa pon same je) masa kawen laa tym paling best nak ikut semua adat2 orang tua2. macam malam berinai.


****pause sekejap
kang buahati aku baca, sure kena bebel demand lebeh..hahaha

well, bukannya aku cakap orang yang hantar invitation through email ni tak buat langsung wedding card. ade tapi hebahannya tak macam dulu. tak excited macam dulu. dalam erti kata lain, dah kurang feel. haiish. tu yang tak mo tu. bila maken lama makin kurang feel, agak2 possible tak orang kawen through online je?

encik groom, cik bride, encik kadi and encik saksi sama2 bukak skype buat online conference. si encik kadi baca akad, encik groom terima akad, encik bride tersipu-sipu..encik saksi angguk2 tros setuju. lepas tu sama2 bukak facebook buat status ayat2 gembira.

haha. tak tau laa. untuk point2 lebih kamu2 pikir laa sendiri. maybe satu ari nanti, aku pon akan jadi macam ni. untuk kawan2 yang still bujang aku rasa ok lagi. still bole terima. tapi untuk orang yang dah ade family, i think invitation through card is the proper way. not compulsary but proper. till then, salam darls.