Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, June 25, 2011

Do not regret growing older. It is a privilege denied to many...


hye darls. have you ever REGRET? have you ever EVER REGRET? hahaha. intro bg poyo sket. well, mesti laa kan. at least for one small thing, mesti kamu2 pernah regret kan. contoh nye, tym kecik2 terkantoi beli jajan tepi sekolah then ur parents dapat tau and kena marah. or for any situations yang buat kamu2 malu then balek rumah sure kamu2 regret bcoz u knw u can do better. kalau kamu2 cakap x pernah regret, tu mesti kamu2 ade mental problem. lol. btw, hari ini aku nak share pasal one of the thing yang buat aku regret dalam hidup aku. and dis thing effect sampai hari ni.

AKU REGRET TAK BELAJAR BETOL2 MASA PMR. yes PMR. penilaian menengah rendah. tym tu ade 8 subjects. and subject paling susah untuk budak 15 tahun adalah KEMAHIRAN HIDUP. ooo sedih nya. sebab aku sekolah asrama, so kitorang kena ikot apa yang sekolah tentukan. and tym tu, batch aku kena ambil ekonomi rumah tangga. maybe sebab kitorang semua perempuan kot. so kitorang kena prepare laa nak jadi anak dara. alolololo.

serius masa tu aku rasa susah gila. even aku kelas depan pon, tapi sepanjang-panjang form3 tu, aku sorang je yang tak pernah dapat A untuk dis subject. last2 cikgu semua risau and aku kena masok kelas pemulihan. bila aku balik rumah, bagitau buahati aku kena masok kelas pemulihan, buahati tak risau pon tapi siap gelakkan aku lagi. "adek ni kurang kemahiran hidup laa. sebab semua kerja ibuayah tolong buat.." fine im spoiled!!! hahaha. aku bangga aku spoiled.

masa tu, aku tak faham langsung yang tepung ni ade banyak2 jenis. tepung gandum, tepung jagung, tepung ubi, tepung beras, bla bla bla bla. and every tepung guna untuk lain2 masakan. so,tym tu aku teramat laa confuse and selalu tanya cikgu, kenapa tepung ni tak bole guna untuk buat kuih ni? ape beza tepung ni dengan tepung ni, saya tengok sama je.." bila jawab soalan A B C D, aku sure salah. last2 aku cuma mampu comment "ye ke? saya tak tau pon.." kesian nya dekat diri sendiri. :'(

lagi satu topic yang susah adalah tanggam. aku tak tau tanggam tu ape. cikgu cakap tanggam ni guna untuk cantumkan kayu. so aku tanya cikgu "kenapa tak paku je?" and lagi satu soalan yang buat cikgu malas layan aku, "kenapa takde orang invent gam untuk cantumkan kayu?" again :'( well, tanggam pon ade banyak2 jenis. maybe ade banyak2 bentuk. aku tak sure. hahaha.

tapi, yang paling aku regret aku tak belajar is pasal jahitan. heee. nak masokkn benang dalam jarum dekat mesin pon ade banyak steps. complicated gle. and dekat every steps tu sure ade name bahagian2 mesin yang pelik2. pening gle kot tym tu. siapa laaa yang buat silibus untuk PMR ni. aku ingat lagi, kitorang kena buat project tym belajar jahitan ni. kalau tak salah kena buat kain lap tangan yang letak kat dapur. time tu nak cuti, so cikgu bagi siapkan kat rumah. aku tak mintak tolong buahati ok. jangan cepat sangat bagi negative perception. aku tak buat sendiri jugak. sebab aku tau kalau aku buat sure tak cantik. eyh salah, aku memang tak mampu nak buat pon. hahaha. aku mintak tolong mak cik tukang jahit dekat2 rumah aku. bayar rm5. dapat macam beli dekat supermarket punya. hahahaha. yang penting dapat A.

sekarang aku regret sebab aku nak try buat soft toys yang macam martha stewart ajar. tapi aku tak reti guna mesin. nak jahit tangan, aku hanya mampu jelujur. aku dah try jahit sembat. tapi..haiiih...burok nyer. buahati cadangkan buat blanket stitch. again aku failed. huwaaaa!!! terasa macam nak masok form3 balek. aku nak belajar subject KEMAHIRAN HIDUP betol2. aku tak nak hantar tailor lagi kalau cikgu suruh buat project. huhuhuhuhuhu.