Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Thursday, January 26, 2012

When Justin was asked why he made a girls perfume instead a boy one, he said: I care what girls smell like, not boys.


i love perfume. dun you?

hye darls. tgk above quote pon korang bole guess aku nak bebel pasal ape kan. hahaha. well ade my fren asked me, kalau dia nak bg perfume dekat gf dia (for her birthday kalau x salah) perfume ape yang sesuai utk pompuan? hmmmm perlu ke tanye aku bila tak nak beli utk aku? :( tapi sebab kawan kan, tolong jugak laa..hahahaha and to you darls, if kamu2 nak idea kalau nak beli perfume baru hope dis entri can help you :D

first of all, haruslah tahu aku suka bau floral or fruity..tapi sometimes if ttbe bau tu wangi bagi aku (and ongkos nyer cukup) aku angkat time tu jugak. which means aku memang takde preference. asal wangi and i like it, aku beli..hehe..

aku rasa masa sekolah rendah dlu, my mum sapu bedak johnsonNjohnson je kot before pergi skola tapi bila masok asrama, kena jaga diri sendiri and aku start kenal perfume mahal2 ni. haha. so masa skola dulu aku pakai perfume ESCADA ROCKIN' RIO. serious bau dia sedap. :D



dis perfume ade bau yang sangat strong. so pakai sikit je, memang wangi abes. and ur smell memang akan stand out laa. baru ade class kan. hehe. tapi dlu aku pakai pergi skola je. tak tau nak tunjuk kt spe. dah la girls school. haiih membazir

aku rasa perfume ni tak abis lagi masa aku beli perfume baru. but i dont know wat had happened to this perfume..mungkin telah dibuang setelah lama ditinggalkan..sobsobsob kalau ade adek darjah satu bole tulis karangan akulah sebotol perfume. :P

after escada aku pakai perfume LANCOME MIRACLE. perfume ni pon sangat2 best sampai lancome buat MIRACLE SO MAGIC n MIRACLE FOREVER. tapi aku tetap suka the original miracle. but sadly, masa aku nak beli yang baru, orang kedai tu cakap dah abes stock. tinggal so magic dengan forever je. kalau nak tunggu next arrival, kena tunggu 2 minggu. huhuhu. memang laa aku penyabar nak tunggu 2 minggu kan...

bau perfume ni sangat laa floral. ayu je kalau pakai. hahaha

another reason buat aku stop pakai miracle sebab time tu banyak sangat yang tipu punye. so ramai laa yang pakai. elok2 bau dia sedap, jadi tengik. huhuhu ksian miracle. :(

but its ok. sebab kurang sabar tunggu miracle aku grab another perfume. dis one pon bau dia sedap giler. pakai sikit bole tahan banyak hari. kalau x cuci baju pon orang tak tau. LOL giler buruk perangai

tadaaaa~~~
yeay!! its salvatore ferragamo.

highlight: kalau nak kasi gf dis perfume memang aku suggest sebab aku suka sangat3. serious suka sangat3. :D

even suka sangat3 pon aku tak pakai perfume ni sampai sekarang laa. aku pon tak tau sekarang ade lagi tak. sebab aku ade pergi kedai and diorang bagi incanto yang laen. warne pink. yang tu, aku tak minat sangat. :P

but now i got another perfume yang best jugak. memang suggest laa kalau nak jadikan present. n im sure girls mesti akan suka. if not, hmmm bagi aku je laa. :D wanna know what it is? its ISSEY MIYAKE L'EAU D'ISSEY, girls :D



aku dah jatuh cinta dengan dia punya lovely smell. its not floral or fruity. tapi sumpah sweet n wangi. and the smell pon tak strong sangat. i just love it. heee~~~ <3 tapi sebab the one i have tu yang 100ml punye, so macam susah kalau nak bawak jalan2. so i end up beli another perfume.
miss dior
cherie

tapi dis time memang beli untuk bawak jalan2 laa. so aku beli yang miniature je. senang n ringan kalau letak dalam handbag. n of course takde laa mahal sangat.
tapi bau dia memang best. macam floral sikit but so sweet..tak rugi laa beli :D

well, selain perfume2 kt atas, kamu2 bole jugak try perfumes dari BODYSHOP. tapi kena pandai pilih laa sebab sometime aku rasa bau dia pelik2 sikit. hahaha. if im not mistaken, harga perfume dekat bodyshop still affordable. bawah $100 laa..

aku pernah try yang kaler coklat (smell like chocolate macam nak makan) merah (floral kalau tak salah) and biru (aqua - it smells nice)

selain bodyshop, mark spencer pon ade perfume yang affordable. but again kena pilih btol2. aku tak pernah pakai perfume dari mark and spencer lagi. sebab tak confident lagi bau dia. LOL. tapi mane laa tau kena dengan korang punya taste kan. so havva try.

ok darls. kte tgu new technology so au bole insert bau dalam entry. takyah susahkan korang pergi kedai. :)

till then. salam. :D