Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Tuesday, January 31, 2012

Don't spend money that you don't have, buying things you don't need to impress people you don't like.


hye darls. i dont know why tp since few days ago, nafsu nak shopping aku macam kurang. seriously aku tak berkenan dekat anything. walaupun en syaiton menggoda dengan handbag GUESS tapi aku chill je. takpe laa. handbags saya banyak. ececece. btw, have you heard about JOHOR PREMIUM OUTLET? yes, ive told you before. aku nak simpan duit sebab nak shopping dekat JPO.



well, JOHOR PREMIUM OUTLET atau JPO adalah cawangan premium outlet terbaru yang menjadikan johor sangat popular pada masa ini. sebab, dekat JPO macam one stop center untuk barang2 branded macam COACH, BURBERRY, SALVATORE FERROGAMO, RAOUL and banyak lagi. nama pon premium outlet-kan, so barang2 yang ade dekat sini of course lagi murah kalau nak compare dengan harga pasaran. pihak pengurusan JPO pon dah janji yang customers akan enjoy at least 25% of discounts. hehe semangat tak dengar?





so, last sunday, alang2 dah pergi Johor, my family and i singgah laa kjap dekat JPO ni. senang je kalau lalu highway PLUS.

1. AMBIK EXIT 253
2. AMBIK EXIT 304
3. ADE SIGNBOARD UNTUK KE JPO

awal kot kitorang pergi. sebab takot ramai orang. haha semangat je kan. pkol 10.30 dah terpacak dekat sana dengan semangat yang berkobar-kobar. LOL. parking dekat sini adelah sangat2 murah. sekali masuk cuma RM3 je. dudok laa sampai petang. no extra charge. bila tau pasal ni, semua orang macam happy je. berangan laa nak kosongkan poket dan membawa pulang hasil tangkapan yang banyak. ok itu semua hanya angan2.

sebab JPO sangat2 disappointing. 1st shop yang kitorang masok was BONIA. sebab my mum dah lama tak beli bag BONIA. the shop memang ok. hiasan semua nampak exclusive. memang ade discounts up to 45% tapi tu semua barang lama. serious sedih...then aku pon belek2 laa satu bag ni, sekali nampak bag tu dah kotor. ok letak balek. kitorang pon keluar laa kedai tu and masok kedai laen.

2nd boutique was COACH. i was looking for purse. tapi dalam kedai tu ade one design je. ok tak berkenan. but one thing i recognize, harga dekat situ adalah sangat mahal kalau nak compare dengan harga the same authentics items yang jual dekat blogshops.

click for suggestion of AUTHENTIC ITEMS SUPPLIERS LIST

ok keluar balek. masok salvatore ferragamo. kalau aku beli, memang aku layak dapat penampar. hahahaha. tapi tak best pon. sebab aku rasa macam rugi je. tak design dia tak cantek pon. setakat nama ferragamo je laa. sangat2 dissapointing. so, sementara tunggu buahati belek2 bag yang ade, aku tanye laa budak kedai tu..

"barang baru bila sampai, dik?"

and he replied "setakat ni belum tahu lagi kak. barang kat sini banyak yang outseason dari boutique kt KL.."

so darls, kalau kamu2 nak beli anything wif FERRAGAMO's tag, better pergi SURIA KLCC je. haahaha

but sadly, yang budak kedai tu cakap memang betol pon. kalau bukan outdated items dari KL, barang2 tu datang dari JUSCO TEBRAU and SINGAPORE. sedih tak? masok GUESS pon same. masok GAP lagi laa..barang dah berlapuk je. but atleast, dekat GAP ade barang RM1O, RM20, RM50..walaupun semua barang tak berkualiti sangat. huwaaa.

tapi ade satu kedai yang ok. thank to FOSSIL sebab menyelamatkan mood kitorang hari tu. purse and bag untuk laptop n pencil case memang murah. start at 80.

FOSSIL's PURSE macam kat sini was only RM120. naseb aku takde online shopping. kalau tak dah lama aku jual. hahahaha.

honestly, i was expecting more from JPO. so now, all i can do is juz hoping dat the management team will do something to upgrade the place. and hope, boutiques dekat sana pon ade begi cooperation untuk buat JPO one stop center yang best.

to you darls, kalau ade masa pergi laa. even itsnot that worth it. but at least dah pergi kan. and to ISETAN and ROBINSON, you are still my favorite shopping place. dont change. hahahaha

this kepoh girl, umairah, she shouted my name at every boutique we entered. sampai ade semua kedai tau nama aku CIK IMA..hahaha. and there was another one funny story i wanna share. but wait till next post k..

till then,
salam. :D