Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Thursday, February 2, 2012

They live happily ever after and then they had to go to work


hye darls. remember iman-aisyah-umairah x? my dearest anak2 sedara dekatjohor. hehe. dat dayh masa pergi Johor, dapat laa lepas rindu to these naughty kids.arghhh!! now ive started to miss them again.

actually, takdelaa lame sangat tak jumpa diorang since diorang baru je datang last december. tapi since kte dah masok new year, so bebudak ni pon dah tambah satu tahun laa. iman dah sekolah darjah satu. comel je tengok dia pakai baju sekolah. hehehe. dengan debab dia. lepas tu pakai pulak bag vesar kan. cair~~ aiyah n umairah pulak dah masok 3 tahun. mulot diorang maken tak berhenti bercakap. ade je comment. especially umairah. pantang nampak makanan. hahaha

well, nama pon bebudak kan, keletah diorang memang buat aku tak dapat tahan gelak. hehe. so, aku nak share some funny things about these little kids masa kitorang kat sana.


1. umairah sekarang takde gigi depan sebab ari tu dia jatuh longkang. hahaha kesian. ronggak dah budak comey ni. so everytym dia nampak gigi palsu ayah, mesti dia nak try masokkan dalam mulot..euwwww

*budak ronggak


2. even ayah suka umairah tapi umairah still takot dengan suara ayah. LOL. lagi satu mestilaa sebab umairah ade CIK IMA. the only moment yang akan buat umairah nak dengan ayah bila ayah ajak keluar jalan2. LOL tym tu baru diorang jadi geng.


*kejap je pelok atok sebab kalau tak pelok kena tinggal. hahaha

3. umairah sekarang suka berjoget. its so funny to see how she tonggeng2 bontot especially bila dia pakai pampers besar. hahahaha. and her current favorite song is ONE WAY TICKET sebab lagu tu jadi background music masa iman punya graduation from SMART READER KIDS.



4. know wat, ibu ade simpan fruits pudding dalam kereta. so masa bawak umairah jalan2, dia mintak dat pudding. tapi sebab aku takot kereta melekit, aku cakap kt dia, pudding tu bukan untuk makan , tu untuk belajar colour. hahaha she was so excited. so everytime naik kereta dia mesti nak blaja colours pakai dat pudding. LOL



5. as umairah pon dah masok taska, dia pon dah start blaja simple2 things like ABC, colours, numbers and many more. tapi dalam banyak2 colour, dis little girl confident dengan warna PINK je. pwincess kan. hahaha. and dia selalu confuse warna kuning and hijau.

so ive told her "pokok warna hijau.."
umairah "tokot aner ijau.."
me "susu warna putih.."
umairah "ucu aner putih.."
me "pisang warna kuning..."
umairah "pisang aner nuning.."

what shocked me was, this simple lesson enabled this cute girl to differentiate colours correctly tau..hehe sampai dia pulak tanyer aku pasal kaler n everytime i answered wrong dia pulak yang konon2 nak ajar aku.:-*

6. dat evening, kitorang pergi umah nenek sedara aku somewhere around larkin. and dekat sana ade kucing yang gemok sangat2. *dunno why banyak sangat yang debab dlm family aku ni. hahaha* macam biasa umairah akan jadi sangat excited bila dapat jalan sampai dia cakap "umah ni best laaa..nti nak ajak ayah datang sini laa.." hahaha. and another thing is, iman dah tak penakut sangat sebab even dia takot dekat kucing tu, tapi dia still pegang dat kucing ok!

*aku jugak sampai sekarang tak berani dengan kucing :(


7. the next day kitorang pergi JPO. baru aku perasan umairah ni memang obses dengan camera. hahaha. orang sebok nak nak shopping, dia sebok nak suro orang ambik gambar.

*naseb comel


*iman merajuk je mula2 sampai JPO sebab dalam kereta dia tak dapat dudok depan. hahah


8. masa dekat JPO, ayah yang jaga iman n umairah sebab aku nak masok butik2 yg ade kt sana. tapi sebab ayah tak larat nak kejar diorang lari2, ayah juz tengok dari jauh je. last2 umairah basah sebab maen air dekat water fountain. LOL. bila naik 2nd floor, diorang ajak ayah pergi playground. i dunno wat happened tapi tbe2 nampak ayah pimpin tangan umairah yg tengah menangis. when i asked why, ayah cakap "dia penat..nak susu.." hahaha.

9. iman n umairah ade memang selalu seeking for attention. masa dekat JPO, diorang rasa kitorang macam tak layan diorang sangat. so bila masok FOSSIL tibe2 iman mintak box yang ade gambar robot kt aku. of course laa aku taknak beli sebab nanti spoil je bebudak ni. but then, bila iman dapat tau harga box tu RM5 je, dia tros keluar mintak duit from his mother.

tapi his mother cakap duit takde. yang ade cuma duit syiling je. and if iman nak beli jugak, mak dia suro kira sendiri duit syiling yang ade. it was funny bila iman tros dudok bersila dekat lantai sambil kira duit syiling. hahaha kan dah dapat math lesson dekat JPO.

then iman masok balek kedai fossil tu n shouted my name sampai semua orang tengok. issh malu nyer~~~ tapi lagi malu bila dia tunjuk segenggam duit syiling. hahahaha. mase tu aku mmg blank gile. tak tau nak cakap ape. then iman letak je duit syiling tu atas meja cashier n tros lari keluar bawak box yang dia nak tu sebab dia nak tunjuk dekat mak dia. hahahaha

lagi huru-hara bila umairah tiba2 menjerit sebab aku tak layan bila dia cakap dia pon nak beli box jugak. damn!! masa tu aku memang tak tau how to handle dat situation. dengan terkejut tak tau nak buat apa, tiba2 iman datang balek. bawak RM10 pulak n tros pergi dekat cashier. bole pulak dia cakap "saya nak beli box untuk adek saya.." dah la dat tym cashier tu tengah layann customer laen. dia pon pening. hahaha.

ok lepas beli 2 boxes. kitorang tros keluar. selamat~~~




10. umairah adalah seorang yang sangat jeles. bila aisyah datang petang tu, umairah tak bagi aku layan aisyah. hahaha. tapi sebab aku ingkar kepada kata2 budak kecil ini, dia pon merajuk. haiih.

latest picture of the sweet aisyah


* masa baek dengan aisyah


*ok jeles ayah kiss aisyah


*ok merajuk aku pon layan aisyah


*pose merajuk tunguk pampers. hahaha


11. there was one day. masa kitorang bawak bebudak ni jalan2 tbe2 aisyah cakap "ayah pergi mana ntah tak balek2.." darls, do me a favor. harap kamu2 bole sedekahkan alfatihah untuk arwah AZIZI BIN TAMYIS. ayah kepada aisyah yang telah kembali ke rahmatullah kerana kanser usus. semoga ALLAH menenmpatkan dia dikalangan orang2 yang mendapat keberkatan. amin~~

till then. salam.