Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, February 11, 2012

Katakanlah: "Segala puji bagi Allah", tetapi kebanyakan mereka tidak memahami(nya) (29:63)
-ayatquran


hye darls. aku baru je bukak fb n tbe2 nampak dis pic;



as usual, my eyes were the first judges. so the design obviously tak chantek. n aku buat keputusan tak nak share. but wait! "IF YOU LOVE SHAITAN YOU'LL IGNORE THIS.." what? by not sharing doesn't mean i love shaitan. who loves shaitan? only shaitan loves shaitan. orang kafir pon benci shaitan. or devil or jz replace the word shaitan with any other name. and dont judge peopple by jz one action. dont force people to share your not so interesting design by putting such lines. but well, "THE CHOICE IS YOURS.."

menjadi seorang pencinta ALLAH bukan semudah bercinta dengan manusia. bukan dengan singgah kedai, beli bunga ros or dedicate one sweet poem. bukan jugak dengan buat slide yang menyatakan kau cinta ALLAH dengan gambar2 romantic bagai. bukan dengan pergi tv3 n beli slot iklan sebab kau nak declare betapa dalamnya cinta kau. BUKAN! ya, BUKAN!

n cinta ALLAH bukan dengan click butang like atau share dekat facebook. bukan dengan retweet ape2 dekat twitter. BUKAN.

cinta ALLAH tu dalam. kau kena jadi hamba pada DIA. kau kena ikut semua suruhan DIA n tinggalkan apa2 yang DIA tak suka. in a day, you are required to see HIM 5 times. but remember HIM in every breath. it takes a lot. but not more than what you afford. seriously, you can.

sekejap. aku cuba bayangkan kalau2 aku jatuh cinta dengan orang yang nak aku ikot semua cakap dia. sekejap aku rasa tak mampu. sekejap lagi aku cakap "takpe laa. ill find someone that can suit me.."

tapi cinta ALLAH tak membolehkan manusia buat itu semua. bcoz ALLAH is destiny. yes, we had choice. either yes or not. takde separuh2.

TAKDE SEPARUH-SEPARUH.

till then. salam.