Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, February 5, 2011

Sometimes, i wish you could understand something i couldn't tell.


Alexithymia (difficulty describing feelings to other people)

aku tak sihat. aku ade penyakit Alexithymia. hidup aku mungkin tak lama. sebab tu aku tak suka layan orang. sebab aku cuma nak enjoy hidup aku yang ade. haha. dah lama tak merepek dekat blog nih. deng!!

btw, Alexithymia tu satu penyakit yang aku rasa almost semua orang ade. at least pernah laa kena. macam dalam kelas regression. tak paham satu ape pon yang lecturer ajar. tapi tak tau nak cakap tak faham ape. kan? tapi kalau kamu berani, tak payah laa tanye apa yang kamu2 tak faham tu. tanya macam sorang kawan aku ni "kita belajar semua ni buat apa?" hahaha.

sebab penyakit Alexithymia ni laa, aku memerlukan teknologi macam facebook, twitter, email, ym, and etc. sekurang-kurangnya still bole keep in touch dengan my darls yang selalu tak jumpe. contoh nye macam fb, kalau aku rindu kawan2 aku just tulis dekat wall diorang. bila diorang reply, aku reply balik. sometimes for only one word kitorang bole borak sampai 2 3 minggu. p/s kawan aku jenis yang selalu appear offline. sebab tu berkurun borak pon tak abes lagi topic tu. tapi aku still suka kawan dengan orang yang macam ni sebab diorang tak kepo. hahaha. eyh ye ke tak kepo? kalau dah video call ramai2 pukul 1 pagi pon tak nak off lagi. hahaha.

macam mana facebook, twitter and ym membantu pesakit2 Alexithymia? selain sebab aku adalah seorang yang sangat menghargai duit (ceh, poyo gle) aku juga seorang yang kuat makan sekaligus menjadikan aku kurang mampu nak bayar bil telefon beratus-ratus tiap2 bulan. tapi kadang2 aku dial jugak no diorang, cuma bila tak tau nak cakap apa aku cancel je laa. selalu aku rasa pelik bila nak start borak. bukan aku tak biasa dengan diorang tapi tak tau laa. mati akal jap. aku lagi suka dengar diorang cakap dari aku cakap. aku lagi suka tumpang gelak dari aku yang buat lawak. sikit2 bole laa.

kadang2 aku pikir, lepas cakap aku rindu diorang nak cakap ape? ok tanye khabar, then? then? then? dan kerana banyak sangat then aku pon tak tau nak borak ape..huhuuhuhu. so, thanx to Mark Zuckerberg sebab created facebook. paling buruk pon aku membebel je laa dekat wall spe2. tgu orang reply. at least xde laa awkward sangat dari melalut face to face kan.

tapi tadi bila aku baca tentang gadis yang datang membawa matahari rasa macam ade betul jugak. aku dah lama tak peluk kawan2 aku. last yang aku peluk pon Ruzanne. sebab jumpa dekat s.alm. tapi lpas tu aku ade hal. so tak bole nak lepak lame2. shit!! kenapa aku selalu sibuk.

tak kesah laa aku ade Alexithymia ke tak, aku patot terus jadi manusia. MANUSIA. bukan hidup dalam alam maya yang miskin dengan unforgetaable memories. yang ketawa pada kenangan2 yang sikit. aku ingat lagi masa interview JPA. ade sorang budak lelaki dari sekolah mane ntah. bila interviewer tu tanya pernah tak diorang regret dalam hidup. dia jwab "yes, i regret because instead of mix around i choose to be invisible" shit!! aku taknak regret.

xnak regret!!