Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, February 12, 2011

"There must be something interesting, so why don't you share with the class?" Okay, do I have to SHARE MY SECRET WITH THE WHOLE CLASS?


time aku tgh layan biggest losser dekat rumah tbe2 amoy call
"hello emma, ni jue.. jue dekat tapah..tadi tbe2 je pah ajak then kitorang pon tros pergi..naik kereta pah.."
-time ni poyo je relax. padahal dah jerit2 dah dalam telefon..
"emma, aa' ni..aa' ikot diorang pergi tapah!! tadi ttbe pah dtg rumah suro aa' siap cepat2 then kitorang tros gerak g tapah.."
-huwaaa!!!siyes nak nangis
"eyh, kak ngah jom makan dekat seksyen 13 malam ni.."
deng!!! kne tipu rupanya..hahahaha. pandai gle diorang berlakon. tp tym tu ayah g masjid. so kena mintak permission ayah dlu. tapi sebab excited sangat, aku tros pergi pack baju. macam confirm je dapat overnight dekat shah alam kan..hahaha

nervous jugak nak tanya ayah. sebab before this tak pernah lagi tdo rumah kawan. hehe..baik x aku? ayah sampai je depan rumah jantung aku dah dupdapdupdap. bagi chance ayah masok rumah dlu. tarik nafas.

"ayah, ade kawan dari tapah datang. nak tdo shah alam malam ni bole x?"

and then, bermulalah drama kejar-mengejar antara ayah dan anak. dari depan pintu sampai dapur sampai pintu depan balik. ingat senang ke nak dapat permission dari buahhati ni. tapi aku dah plan dah, kalau ayah cakap tak bole je, aku nak lari masuk bilik sambil nangis. hahahaha. trick lapuk laa weyh.

"shah alam je tau. shah alam je.."
yes!!! dapat greenlight. dah agak dah, sure dapat punya. hahaha. tros capai kunci kereta dengan barang2 yang mmg aku dah sediakan macam nak lari rumah 1 hari. hehehe. ibu dah pesan, bawak kereta jangan laju2, tapi sebab kadar excited dah agak terlampau so tak sampai 10 minute dah sampai shah alam. alhamdulillah, sempat mengucap.

time aku sampai tu, diorang baru nak klua pergi makan. hehe. kira on time laa ni. so, aku park kereta then naik kereta aa'. ke-excitedness yang aku rasa along the way dari klang tu makin best ble satu kereta dengan diorang. jumpa faezah, yani, azi. :'( i never realize how much i miss them. until now i still couldn't describe the feeling. dah lama aku tak cakap kuat2. dah lama tak gelak2 dengan diorang. aku bersyukur gila, lepas entry ALEXITHYMIA aku mmg rapat balik dengan kawan2 aku. chat dekat facebook. and lagi special, bila bebudak tapah ni datang. gila best. serius. :D


dat night, kitorang makan dekat RESTORAN QASEH.
amoy n jijah pegang menu bentuk luv
"qaseh kan.."

tym dekat restoran ni, pah sorang order makanan. then rotate satu meja macam yg kitorang selalu buat. nasi goreng kampung PEDAS. macam tak bagi aku makan je. hahaha. tapi tak kesah laa. aku pon berangan nak turunkan kalori. well, the whole time kat sini, semua orang sebok potpetppotpet je. banyak gle cerita. aku pon tgh nak update gossip2 yang aku tak tau. lol syaiton sungguh. rupa nya ade gak gossip super hot aku terlepas. tapi tak bole share kt sni laa kan. kan.


posing jap sementara tunggu orang lain


lepas makan2 minum2, kitorang pon balik rumah sewa pah. semua tdo situ except aa'. :(. for the next day, kitorang plan nak pgi kayak. so semua kena bangun pagi sebab pukul 8 je sure dah ramai orang dekat tempat kayak tuh. tapii, as expected kitorang berkayak atas katil je laa.

around 11, baru kitorang klua since everybody pon dah lapar. makan dekat RESTORAN CILI MERAH dekat seksyen 9. brunch tros laa kan. ikan keli kat sini memang menggoda gila sampai aku melupakan hasrat nak kurangkan kalori. kantoi tak kuat iman. lalallalalala. pah punya makan paling mahal. 2nd mahal aku. macam pah cakaplah "kita ni insan2 terpilih yang ade selera besar.." lol.

ni masa otw nak main bowling
dekat escalator pon sempat posing


baru aku perasan, girls dari tapah 5 orang. girls dari shah alam pon 5 orang. so ape lagi. lets start the war. shah alam vs tapah.


tempat bowling ni pon macam tau je
perlawanan sengit bakal berlaku.


team shah alam


kami tau kami menang


team tapah


buat iklan colgate jap



kitorang main 2 game. 1st game team tapah menang. BEZA 5 POINTS JER. 2nd game team shah alam menang. beza puluh2 points. hehehe. best individual score for 1st game, is wani. 2nd game is najwa. kembang idong najwa. :D

after bowling, kmi dengan hati yang suci pergi menunaikan suruhan ilahi dekat masjid shah alam. lepas tu jumpa air pancut so posing2 time. cet.

the girls



happy ending story


wanna see more picture? klik, klik, klik
salam.