Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Monday, March 7, 2011

Life is not like a box of chocolates, it's more like a jar of jalapeƱos.
What you do today can burn your ass tomorrow.



sebab hidup ni bukan macam kotak chocolates, so entry hari ini akan dibuat dalam kotak. hehe. takde kena mengena kan. takpe. abaikan je. well darls, ingat lagi tak entry pasal online shopping. ok, ni bukan sambungan online shopping sebab aku pon tak minat sangat. aku just nak ajak borak pasal real shopping pulak. alaaa, yang bawak duit banyak2 pergi shopping mall pastu keluar kan sikit2 depan kaunter. sampai abes. hehehe. i loike.

well darls, tak ramai yang tau, actually aku ni sangat2 laa cerewet pasal tempat shopping. aku tak suka tempat banyak orang. rimas. jalan kena cover2. kalau orang depan jalan macam siput, orang belakang pon jadi siput. nak potong kang, terlanggar orang sebelah laa. heee~ memang rimas. one more reason sebab kalau shopping dekat tempat ramai orang, nanti tak banyak choice. so, probability untuk beli barang yang sama dengan orang laen adalah sangat tinggi. haaiih. nti pergi jalan2 nampak orang pakai baju sama. oouch. ape sama2? tak suka laa..

atas sebab2 di atas, mid valley bukan laa pilihan aku. kecuali kalau pergi weekdays. kalau tak, memang tak dapat bernafas laa dalam mid valley tu. so, instead of mid valley, aku lagi prefer jalan2 dekat THE GARDEN. or kalau dah boring dengan garden aku suka pergi KLCC. sebab klcc ade ISETAN. 2 tempat ni tak ramai sangat orang. ade orang kata tempat ni barang mahal. orang2 kaya shopping kat sini. hmmm, maybe laa. tapi aku rasa barang kt sni lebih kurang je harga nye dengan kat tempat lain. sebab diorang pon bisnes jugak. takkan laa nak letak harga sampai orang taknak beli kan. and orang kaya ke orang tak kaya ke, aku rasa orang malaysia ni dah pandai nak urus duit wisely. hehe.

meh sini aku nak share satu cara untuk beli barang mahal dengan harga yang berpatutan. aku cakap berpatutan sebab memang korang tak sepatotnye berangan nak barang yang high quality kalau korang kedekut. tadaaaa..





gamba2 ni aku ambik dari google. harap maklum.

ni membership card eyh. bukan kredit card. haha. kalau nak tau banyak gila benefit guna card ni. benefit pertama adalah kita akan dapat extra discount.contoh nye kalau barang tu dapt 50% discount, customer yang ade membership card bole dapat sampai extra 20%. best x? bayangkan laa purse paris hilton harga RM3xx lepas tu dapat 70% discount. berapa je tinggal kan. mampu ke tak, still nak angkat satu. paris hiton kot. hot tu. benefit kedua, customer yang ade membership card akan di-inform everytime ade sale or promotion.tu yang kadang2 aku tengah focus dalam kelas ttibe dapat dengar bunyi beepbeep. "Isetan would like to thank you for choosing our bla..bla..bla.." tros check calendar. bila free ek. tak bole miss ni. hahaha. benefit ketiga, everytime kita shopping, kita akan dapat point. and point tu bole tukar untuk dapat kan voucher.

ok, aku tak pandai sangat bab voucher2 ni. tapi dat dayh, masa dekat kaunter robinson, cashier tu suruh aku naik level 2, ambik voucher dekat customer service. hmmm my dear darls, cepat2 imagine. nak beli handbag GUESS harga RM4xx, pastu dapat x% discount. tambah dengan y% discount. then bole banyar dengan voucher lagi. agak2 berapa je nilai cash yang keluar? sila guna estimator yang sesuai. and please test your hypothesis. p/s: u are not required to answer the question. aku tgh melalut financial math + statistic tadi. hahaha.

btw, tu je kot nak share. lepas ni sila2 laa kmpul membership card. hehe. have some fun time wasting your money. lol. salam