Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Tuesday, March 1, 2011

An actuary is someone who brings a fake bomb on a plane because that decreases the chances that there will be another bomb on the plane.



hye darls. actually takde niat pon nak post new entry malam ni. tapi sebab aku dah kalah berebut tv dengan buahati so aku pon konon2 cakap tv tu boring. then masok bilik sebab malas nak study. hahaha. tu laa alasan sebenornye. kalau dah duduk dalam bilik sorang2 ade 2 benda jelaa yang aku selalu buat. 1) mengadap laptop. 2) dating dgn darl baru. hmmmm. malam ni xde mood pulak nak dating dengan darla. so, on laptop. saje2 check e-mail. " eleh, macam laa ko dapat e-mail banyak sangat." -ni contoh monolog dalaman. haha. ignore je.

oooops ade satu e-mail. dari *******. xtau aku pon tak kenal. punya panjang introduction. lek laa der. tak yah kenalkn diri, mintak permission tumpang lalu tu semua. aku jenis straight-forward. tibai je. hahaha. well, last2 si dia ****** tanya satu soalan. ACTUARY TU APE??? ape eyh? ape eyh? jap aku google. eyh jap. google laa sendiri. aku nak mengarut ikut apa aku suka. hahaha.

ade orang kata kerja actuary tu kira orang mati. pak cik aku yang kerja dekat takaful tu cakap, actuary suka main dengan cacing2 intergration. laaaaa ('0'). masa aku nak apply JPA dulu, si pak cik interview tu kata, actuary ni orang gila math. haha. banyak betul sumber2 percaya-tak-percaya yang aku dapat. owh paling tak bole lupa, mak kawan aku cakap masa dia belajar dekat US dulu, kalau dalam setaon tu takde yang pass final exam tu benda biasa laa. huhuhu. sebab dia cakap macam ni laa aku kne tutup mata masa offer datang.




untuk menjawab soalan si dia ****** tu aku pgi search dekat youtube. mana laa tau ade orang membebel pasal actuary kan. sembangat x? hahaha. nah, dengar lagu actuary ni..and one more thing, kalau kamu2 nak tengok movie pasal actuary ni click here. download sendiri k. aku pon tak pandai download movie. :( have fun k. salam.