Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Thursday, March 17, 2011

Take it easy. Eat, drink, and be merry. Do not diet. Smile a lot. This is holiday.


hye darls. noe wat, sekarang tengah ade hot air ballon dekat putrajaya. A'a yang bgtau aku dat dayh. so, sebab ari ni kelas petang je, kitorang pon plan nak bawak adek2 pgi sne. cuti sekola kan. bg chance laa diorang enjoy2 and release tension sket. aku takde adek. so aku pinjam adek orang. lol.

pkol 6 aku dah bangun nak goreng karipap n sosej. name pon putrajaya, ingat nak picnic laa. sembangat gle kot. terasa macam dah mak2 dah. hahahaha. then around 7.30am, kitorang dah gerak pgi putrajaya. awal gle tak?Aa'a lagi awal, tym tu dah nak sampai dah. baik nye adek2 dia bangun pagi. ngee~~


nampak belon dari highway..
cantek sangat..


sampai2 je, kitorang tros carik tempat naek belon. tapi dari jauh dah nampak orang beratur ramai2. then ade orang dekat kaunter jual ticket tu cakap, tciket untuk sesi pagi dah abes dah. huhuhuhu sedih gle. lagi sedih sebab sesi petang start pkol5. memang tak dapat pgi laa. sebab aku ade kelas. eyh jap, terasa macam malas pulak nak pgi kelas......


well, kalau kamu2 nak naek belon memang kne gerak awal sangat2. sebab orang memang ramai. and ticekt tu memang jual ikut session. means, aku tak dpaat laa beli ticket untuk weekend ni.

bila tau tak dapat naek belon, semua macam dah sikit dissapointed. tapi lepas tu kitorang pgi extreme park yang ade dekat situ.


adek2..



the girls
nampak tak bumper ball dekat belakang tu
best gle maen.


BUMPER BALL time babeh! :D
bumper ball ade 2 jenis. satu yang dekat tasik satu yg dekat land je. aku naik yang dekat tasik tu sebab macam lagi best. haha. takde ape pon. just masok dalam ball tu then ade orang masukkan angin sampai ball tu kembang then kne tolak dalam tasik. so kita bole laa pusing2 kan ball tu. masa aku pgi, tak ramai orang sangat. orang yang jaga tu bagi kitorang naik lame sket. panas gle dalam ball tu sebab takde udara.


dalam bumper ball pon sempat ambik gambar lagi.
thanx mad :D


adek2 A'a pon maen bumper ball.


selain bumper ball ade KMX (kalau tak salah) seqway, and skuter. fee per head cuma RM10 je untuk 30 minutes. tapi tym tu, aku macam penat and dah panas. so, bagi adek2 je naek KMX tu.

mereka penat. ishishish


after that, kitorang jalan2 tepi tasik tu sebelum aku excited jumpe paddle boat. haha. kt shah alam dah takde padlle boat. dah dipupuskan. alang2 jumpa kt sini, xkan nak lepaskan peluang. satu boat juz RM 10 je untuk 2 orang untuk 30 minutes. well, yang ni bukan under event hot air balloon tu. memang ade everyweekend or everyday. tu tak sure pulak. selain tu, ade cruise ride. and ade activity air yang lain jugak. so kalau kamu2 trasa nak try, bole laa datang sini.


wuu~~

betol2 dekat tempat paddle boat tu ade monumen alaf baru. aku baru 1st time tau. even dah penat pon, kitorang naik jugak monumen tu sampai atas. tapi lepas tu serius dah penat + panas sangat. misi sekarang juz nak carik tempat ade aircond. mane lagi kan. alamanada je yang provide aircond free. hahaha. so, kitorang pgi alamanda, have our lunch, jalan2 kejap then balik. aku nak pgi kelas. tak baik ponteng tau.

ok laa. dah macam nak demam ni. salam.