Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Monday, January 31, 2011

If you don't understand my silence,
how will you understand my words?



mari bercakap soal mati!
pagi semalam, dalam pukul 10 tiba2 dapat message dari seseorang pesan supaya aku drive carefully. drive? well, dah 3 hari hari kereta aku rosak. entah dekat mana sangkut tapi engine langsung tak bole start. so drive? u mean driving a car?

tak kisah laa. aku ingat orang tu lupa. so aku pon tak ambik pusing sangat. balik pada cerita kereta, last time aku bawak masa ambik kakak dekat station bas. cuti raya cina kan. dapat laa cuti seminggu. tapi masa tu sikit pon takde problem. cuma ibu ade tanya kenapa bunyi bising macam ekzos bocor. masa tu aku gelak je laa. sebab everytime ibu naik kereta aku pon mesti ade problem pasal ekzos. bunyi bising tu memang ade. tapi untuk orang yang agak cincai macam aku kira halal laa. balik rumah, aku ajak ayah pergi kedai sebab nak check ekzos. hehehe last2 dengar jugak cakap ibu. tapi ayah kata nanti ayah check sendiri. ok laa. kira beres.

malam tu sebelum ayah pergi masjid, ayah nak alih kereta aku. deng!! bunyi bising gle sebab enjin mati. ingatkan ayah tak biasa dengan clutch. haha gila apa fikir macam ayah tak pandai bawak kereta. kalau aku yang mati enjin masuk akal jugak. tapi serius susah gle ayah nak start enjin. ttbe ayah masuk rumah cakap kereta tak boleh start. sudahhhhhhh.tersadai laa aku kat rumah 3 hari macam orang takde kaki. :(

then semalam sebelum tdo, orang yang hantar message tu cerita laa dekat aku. dia mimpi aku accident!!! atas bukit u. kepala aku dekat nak pecah. darah banyak gila.

kalau macam ni ok lagi kan?


kalau macam ni?


dah nak tdo tu..sejuk gak aku. memang laa orang cakap mimpi tu mainan tidur. tapi sekejap letak diri kau dekat tempat aku. ade orang mimpi kau mati. sikit pon takkan kau tak takut langsung? fine kalau kau tak takut. AKU TAKUT!!!

serius semalam aku takut nak tidur. takut kalau aku mati dalam mimpi. even dah tutup lampu tapi mata aku susah nak pejam. kaki lurus tangan bersilang. sesekali aku tampar pipi. nak make sure aku hidup lagi.

dalam pekat malam tu, kalau betul2 aku mati, aku tanya pada diri
aku ni hamba yang patuh tak?
solat aku cukup tak?
iman aku kuat tak?
aku ni anak yang soleh tak?
harta aku halal tak?


cuba kau jadi aku, baru kau tau takut semalam macam mana. n btw, aku hidup lagi. alhamdulillah. salam.