Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, January 1, 2011

A baby has a special way of adding joy in every single day..


maafkan saya kerana masih tidak berjaya untuk duduk selama sehari di rumah. hahaha. as usual, aku bukan nk bebel pasal my day. tapi nak share pasal morph.

moprh ni ape?
aku cerita cara mudah. morph ni macam cantumkan dua gamba. and tengok gamba ape yang bole produce dari gamba asal tuh. kalau siapa2 yang blaja biology mesti laa blaja pasal inheritance. cantum2 kan gene parents then dapat gene anak. gene tu ape? sila baca sendiri k. hehe. morph tu pon lebih kurang macam inheritance. tapi yang ni super cool sebab mmg best buat benda ni.

aku dah banyak carik dekat internet actually. tapi mostly kalau nak buat morph ni kena download application. mestilaa aku malas kan. hahaha. membazir memory je. finally, aku jumpa this website. MORPHTHING. sila tekan 'ctrl' dan klik dekat link tu untuk bukak dat page dekat new tab.

well, actually website agak user-friendly. tapi disebabkan aku tengah blur2 masa 1st time try, rasa macam susah gak. so siapa2 rasa macam blur, meh aku tunjuk satu2. hopefully jangan confuse cam aku. hehe

SATU
dah bukak dat page kan? nampak button START MORPHING dekat tengah2 tu. yang color pink tu. klik dekat situ.

DUA
korang boleh pilih nak try morph gamba yang dah ade atau nak upload gamba sendiri. kalau nak morph gamba yang ade, i mean gamba2 selebs yang ade tu juz klik dekat gamba yang berkenan. then nampak x ade dua button. MORPH CHILD kaler biru dengan MOPRH kaler merah. boleh klik salah satu. kalau MORPH CHILD nanti jadi gamba baby. kalau MOPRH nanti jadi gamba orang dewasa. aku for sure laa pilih baby kan. hehe. gatai. suka berangan. tak perasan jerawat dah banyak. lol.

kalau nak upload gamba sendiri, 1st step kena upload gamba. pilih at least 2 gamba yang korang suka. bila dah upload, tengok balek dekat gamba tadi. nanti ade button untuk prepare gamba tu. masa prepare nanti ade laa beberapa instruction yang korang kena ikut. macam put a dot on the top of the face, put 5 dots on the eyes, and put 3 dots on the nose. dun worry, follow je. kalau agak2 tersalah klik bole laa tekan button restart yang sentiasa ada. bila dah prepare gamba, tekan button morph. korang akan pegi balik main menu. tapi cuba cari dekat bawah tu, klik dekat prepared images. simple and easy, pilih je mana2 gamba yang korang suka. then morph balik macam morph gamba seleb2. senang kan?

alalala..comey nye anak mummy..


credit to blog anthon. have fun wif morphing darls. salam.