Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Tuesday, December 28, 2010

Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of
somebody else..


my favorite person in this whole wide world is of course MY SELF!! y? bcoz im strong enough to walk in this shoes with proud and pride. smile.

wel, masa aku dah dekat2 nak abes skola, ade one declaration session. and one of the respond was, aku tak nampak macam form1 masa aku form1. ooops. aku harap aku tak nampak tua bcoz of my dressing or wat. hehe. form1 kot. xde nye nak make up ke pakai baju macam dress ke. dah laa duduk penjara, so pakai pon, alaaa selekeh je. pk2 balik, masa aku form1 aku x kne buli. pernah kot tp sikit je. xde laa kne msak air everyday. or kne tolong cuci baju ke. 1st sebab aku bz 2nd sebab aku tak macam form1. hahahaha. until now, ade laa kawan yang ske skodeng2 then ari tu macam terlepas cakap, diorang declare aku nampak matang. ok take it positive. xyah nak malu sbb ramai nak jadi macam aku. hahaha. perasan!

post ari ni is based on my experience. free advices untuk orang2 yang rasa rendah diri dengan diri sendiri. take it or leave it. but no matter wat, do love yourself. since this is the best gift ever that u had ever have.

my life isn't as easy as u think. masa kecik2 dulu my english mmg hancus. tapi ibu laen. kalau cakap english mmg berhabuk. :( ibu selalu bebel in english. masa kecik2 suka laa sebab tak paham so bole ignore je. tapi ble dah maken bsar rasa macam maken nak paham ape ibu cakap. and masa aku darjah 2 (kot), ibu kena datang sekolah nak sign report card. entah macam mana rezeki ibu dapat jumpe teacher english dgn ustazah aku. oops lpe nak cakap. agama pon dapat markah rendah. (T.T). aku tak tau laa pulak ape yang diorang discuss tp tbe2 aku dnga ibu cakap "i want her to be westernize. with religion". the next day, masa kelas english tbe2 teacher panggil aku.teacher: mak awak punye english mmg bagus. kenapa awak tak? deng! kena tembak. tapi since tu laa aku macam try gle nk ckp english. naseb macam ade gene petah bercakap. so kira okey laa. bila masok stf, kitorang memang over sket. mse jumpe alumni sumer bantai speaking. 5 tahun kot macam tu. so macam dah tertanam sikap over tu. hahaha.

ignore je bahagian atas2 tu. sebab petua no1. sila over dan berlagak macam tau. (macam aku) hehe. benda ni betul ok. tak tipu. sebab bila korang berlagak actually korang tgh build your self-confidence. and unintentionally, korang tgh think positive about your self. takde laa tunduk muka je everytime mix up dengan orang kan. and actually by being berlagak ni, korang letakkan positive impression to others. at least orang rasa, korang bukan jenis sayur or loser. smile.

ni nak cerita pasal aku kena duduk sick bay seminggu. sakit ape tak yah tye laa ek. aku hidup lagi hari ni so obviously sakit aku tu tak teruk. haha. masa duduk sick bay, aku kne campur dengan senior2 yang masa tu aku tak kenal langsung. owh how rude was me? x kenal senior?!! haha. tapi ok laa. malam2 before tdo kitorg selalu cerita macam2. lawak + hantu + sedih + blabla..haha budak2 kan. mne laa ade cerita sangat. tapi lepas seminggu duduk sick bay, kitorang boleh balik dorm masing2. or myb balik rumah kot. tak ingat laa. tapi after tu, serius aku macam tak tegur langsung senior tadi. aku rasa sebab kitorang ni laen2 batch kot and seniority sememangnya diamalkan. so mmg susah nak get long sme2.

petua no2. sila menjadi seorang yang rendah diri.
bcoz we dont know what will happen next, so sila tinggalkan kenangan manis sedaya yang termampu ok? mne laa tau one day nti kita kne mintak tolong diorang ke. love peace guys not war..:D and tak salah pon buat baik pada orang. even ade orang carik gado pon kne blaja sabar. byk advantages. siyes. try laa

ade yang confius x, sebab sekejap aku suruh jadi berlagak then sekejap suruh jadi rendah diri. spe2 confius sila pergi depan cermin, tarik nafas dalam2 n cakap kuat2 "i can think using my mind" 10 kali. y? sebab petua yang paling penting is use your mind. takkan 24 jam nak berlagak, n takkan 24 jam nak rendah diri. sometime kte kne jadi bodoh sbb dari situ la kita tau kita ada kelemahan. n bg rest sket. kalau everytime jadi pandai sure boring xde adventure langsung. nti sume orang pon menyampah. tp most of the time kte kne jadi pandai sebab dari situ kita tau bertapa bodohnya kita actually.

get it? salam. :D