Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Friday, December 10, 2010

Give me reasons why i should get a good result. get rid of cliché 'bright future' reason. come on we know its not true.


aku jawab:
‎....bcoz I WANT TO FIND THE BEAUTY OF HARDSHIP. Smile.

result dah keluar. alhamdulillah. aku bersyukur tapi agak sedih sebab apa yang aku dapat tak seperti yang diharapkan. mungkin ni balasan sebab aku tak belajar betol2. atau sebab aku banyak keluar tak tentu hala. yeke? yang pasti, ini adalah ujian untuk aku..ayah tanya "kenapa pointer sikit sangat?" meleleh dah air mata. ibu kata 'kalau buat graph untuk result adek ni, mmg menurun laa.." terasa bersalah sangat sebab aku tak dapat baggi kebahagiaan dekat ibu ayah aku. rasa macam aku anak tak guna. memang ibu ayah tak marah tapi aku mereka kecewa.

dengan tekanan yang ada kadang-kadang rasa macam tak kuat untuk hadapai semua ni. dan disebabkan harapan nak dapat anugerah TNC dah hancur, aku nak buat fast-track. tapi pasal tu pon aku tak sure. ramai yang kata, buat fast track rugi satu sijil. kalau beza setakat setangah tahun macam tak ada apa sangat. kalau tak bole survive dekat degree nanti banyak masalah. aku takut jugak. aku tak tau aku bole buat ke tak..kadang2 aku rasa aku bodoh, bengap..macam mana nanti kalau aku tak faham apa yang lecturer ajar.

tapi kalau tak buat kne pindah tapah. kawasan tu ceruk dekat mana entah. tak ada kemudahan yang macam aku selalu dapat. cakap laa kau anak manja ke apa, tapi aku nak belajar dekat tempat yang ada banyak benda untuk aku explore. aku tengah bagi alasan kan? aku tak pernah hilang dari kesenangan kota. dan aku tak mahu..

my result is not good..and ive lost the beauty..i cant see my parents' smile..i even broke their heart..its broke my heart even worst..