Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Monday, December 20, 2010

Unplanned moments are sometimes better than the planned ones.



masa awal2 cuti sem dulu, aku saje2 hantar resume nak jadi cikgu tuition. hehe. saja2 nak prove yang aku pon bole kje. biasa laa kan anak bongsu, sume benda parents dah sediakan. kalau x parents aku, tu cik kak kemetot tu ade. haha. nak makan ape mintak je laa..selagi tak mengarut confirm dapat. haiiih..mesti cakap pasal makanan dulu..dah gemok tau tak. owh tak pe..ade orang cakap gemok itu menawan. deng!

tapi even dah hantar resume lama pon, still x dapat jawapan. think positive je laa. aku nak jadi cikgu tuition setakat ade spm je. experience langsung takde. haha. sedar diri tak pe.

well, rezeki kot. PUAS TRAVEL yang jadi agent pgi indonesia tu rupe nya same owner dengan pusat tuition yang aku hantar resume tu. husband n wife. last nite, ade orang called offer aku jadi cikgu PHYSIC. Alhamdulillah.. aku tengah fikir lagi actually. sebab kalau math tu aku confident sket nak ajar. tapi kalau physic kne tengok balek silibus. cuak gak kalau nanti tak dapat jawab soalan yang dorang bagi kan.

tapi, Pn. Hani (yang called aku tu) cakap tak payah takut. sebab bebudak yang datang tuition dekat situ jenis bebudak yang kena paksa pgi sekolah. yang datang dengan zero. kalau dapat tolong diorang sampai lulus pon dah kira bersyukur dah. hmmmm..macam mane ye.

so far, kalau takde aral memang aku nak jugak ambik offer tu kan. ye laa next sem nak bawak kereta pgi universiti. so kalau dapat duit bole laa tolong tanggung duit minyak. haha. niat murnni ni. even kalau parents aku tetiba pemurah nak sponsor minyak still bole guna duit tu untuk shopping ke. or paling teruk berangan nak simpan duit pgi ireland. hahaha


btw, dari awal tadi cuma nak cakap, rezeki tu memang tak dijangka, kan? actually aku macam dah tak kisah pon pasal resume yang aku hantar. tapi tbe2 ada orang call n orang tu baik pulak. n memang dah ade tempat untuk aku. so, its up to me to accept or not.

salam.