Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Saturday, December 25, 2010

By being different, you're being just like others..
But by being yourself, you're being something that no one else can ever be..



25 december 2010.
hari aku macam biasa. cuma a bit happening sebab ade tetamu dari johor. yang laen2 tu xde beza sangat pon. so tadi tengok berita and nampak ade one of famous person tengah proud gle tangkap gamba dengan Santa. sekejap tersentap. dunia akhir zaman. manusia lebih malu bila dipanggil narrow minded dari malu pada ALLAH. and manusia bangga gila bila buat something yang konon nya well accepted tapi sebenarnya benda tu jauh menyimpang dari syariah ISLAM.

untuk ingatan diri sendiri, pluralisme yang diamalkan hari ni sebenarnya one of the way yang orang kafir usahakan untuk jatuhkan ISLAM, untuk jatuhkan kita (aku guna 'kita' sebab aku ISLAM and im proud to be so). kenapa? sebab ALLAH telah melarang kita dari terjebak dengan apa2 yang mempersekutukan ALLAH. jadi mempercayai ada nya agama lain, samalah dengan mempercayai adanya tuhan selain ALLAH.

ok, shoot. aku taknak cerita panjang lebar. sebab tahap agama aku pon belum dapat keluarkan aku dari neraka. cuma, untuk kamu2 luar sana yang sudah terlanjur meminta-minta dari Santa harap dapat istighfar. peganglag pada dalil ini:
Firman Allah: “Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku.”