Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Friday, December 24, 2010


I always say shopping is cheaper
than a psychiatrist. LOL.


ni 1st time kot aku macam tak demam bulan december. hehe agak2 bulan december dah nak abes baru nak cakap tak demam kan. yang sebelum ni punya boros tak pulak citer. kantoi! hehe obviously laa tengah meleset sekarang sebab dah puas menghabiskan duit sepanjang 11 bulan yang lepas. isk isk. spe2 yang ajak keluar harap maklum, saya kne tunggu elaun tambahan. kalau takde nampak nye kena count down laa utk dapt bonus awal tahun kan. hahaha..padan muka aku. :(

well, tadi pusing2 shah alam untuk satu projek besar dengan kakak kesayangan. projek ape? rahsia.. kne tunggu confirm baru bole bagi tau. tapi seriuos, projek ni takde kena mengena dengan kamu2 luar sane. no need to be so excited. ok darls? :D agak penat jugak lepas duduk dalam kereta lebih 3 jam. (sila bace dgn gaya nyah) "saket pinggan i tau." hehe. dah macam nak tersesat pon ade, tapi mcm lucky sebab sebelum tol bole buat u-turn. gle kedekut aku ni nak bayar tol pon berkira. btw, jgn tye kenapa aku selalu sesat. geografi saya dapat a, ok. tapi myb saya kurang hormon utk direction. hahaha

lepas pusing2 + sesat2, at last kakak ajak balik since dia takut with the way i drive. hmmm, takde laa macam hantu tapi entah ape aku berangan time bawak kete. dah la jalan kat situ banyak lubang. ade one time tu aku buat emergency break sebab lubang dekat depan dah macam kolam. mau pecah exzos kalau redah jugak. then kakak pulak nak buat panic ttbe tye "apsal ade bau macam benda terbakar?" heee..mau nye tak gelabah. tapi actually xde ape pon. foot note di sini: sila focus time drive. dan sila elak lubang di depan.

otw balik, sempat pulak perut ni rasa lapar. sje je bagi alasan nak perabih duit utk makanan. im required to be happy so i require food. haha. falsafah mne laa aku guna ni. tapi sapa rasa betul angkat kening. ok jgn confius. aku sje je menggedik. ngee~~ dalam hati "geli gila laa ko nih!" lepas beli makanan, ttbe kakak cakap "weyh, jom pgi ***, nk tgk klau ade sale"

dekat *** xde sale. tapi ade byk new arrival especially handbags. *sigh. duit bonus confirm tros abes. tapi takpe laa kan. utk my best friend. LOL time ni jugak nak mengaku shopping is my best friend. hahaha.

ttbe teringat ade one time tu pgi boutiques dekat jalan kuchai lama dengan najwa n wani. tu 1st time kot aku msok boutiques macam tu. b4 dis, kalau tak jusco, pgi metrojaya, takpon robinson or isetan. paling2 grand pgi takashimaya. hehe rupa nya aku belom cukup explore tempat2 best dlm selangor ni. well, best jgak pgi boutiques. tp byk stuff yg slalu jual dekat online shoppping. so mcm lebih kurang same je dgn orang lain. maklum laa sekarang orang dah tak cukup masa nak kelua. yeke? or orang terlebih masa? on9 shopping pon nak, shopping dekat kedai pon nak..

honestly, aku tak berapa minat nak online shopping. pernah laa jugak nak try tp macam tak berani. y?
1. sebab kita tak tau material barang yang dijual
2. kita tak tau website tu bole caye ke tak
3. size yang mmg selalu problem utk org yang perasan S macam aku. hahaha
4.xde guarantee barnag yg dibeli tu akan sampai.
n bla bla bla.

tapi aku tengok kakak aku on9 shopping rileks je. chantek je brg yang dia dapat. murah lagi. ade one time tu dia beli baju about rm20 je. n paling best dia dapat carik one dress watch yang similar dengan dress watch limited edition ibu. nama pon limited edition kan. so kalau jumpa yg similar pon kira orait laa. sampai US tu dia carik. big clap. haha. kawan aku pon ade yang buat on9 shopping. byk laa barang yang di-tag. tapi still aku mcm tak confident nak beli, unless dah tgk sendiri dat stuff.



sni aku nak list sket any website yang buat on9 shopping dengan harga yang reasonable

another best thing nak share pasal on9 shopping ni, kamu2 bole buat mall sendiri. so it will be easier utk kamu2 shopping.

memperkenalkan JIPABAN.
1st step, korang pgi dulu dekat site tepi bahagian. then isi form untuk 'create your own mall"
sila pilih 'shopper' unless korang pon ade boutique sendiri and nak jadi retailer.
then click sign up. then pandai2 laa. hahaha. bagi aku jipaban ni best tapi limited to kedai2 yang ade je la. so retailer yang ade kedai gempak dekat luar sne sila2 laa sign up utk memeriahkan lagi industri shopping negara kita k. acecece poyo gle ayat aku.

well, ni suggestion je. risk is on your own. hehe. btw, spe2 yang nak msok list, just inform k.
salam.