Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Wednesday, December 29, 2010

If someone tells you that it cannot be done,
then it can be done only by you..


susah nak admit tp aku kena admit jugak. aku ada satu habit buruk. aku suka guna phone while driving. huhu. dulu, masa takde lesen, ayah selalu pesan jangan guna phone kalau tengah drive. ayah memang garang pon part ni. then kalau aku call sape2 yang tengah drive sure aku letak phone balik sebab aku takut apa2 jadi. masa awal2 dapat bawak kete pon aku tak berani pegang phone. berbunyi bising macam mana pon aku biar je. even kadang2 macam kacau jugak.

tapi... xtau laa since bila. konon2 macho kot kalau dapat control kereta pakai satu tangan. and entah bila aku start rasa macam jawab call or sms lagi tu penting. especially time busy banyak kje. nak call orang sna sni. knp plan itu ini. :( aku pikir, kalau tak jawab phone, takut miss any important news.

sampai semalam, time drive, aku suruh orang sebelah tukarkan gear. sebab satu tangan tengah pegang stereng, satu tangan tengah pegang phone. actually, aku selalu gak buat. kawan2 aku pon selalu buat. so benda ni dah macam takde ape. dah tak rasa bahaya. tapi bila orang sebelah tgor. n remind aku macammana aku before this. and the bad sequences yang bole jadi. aku terasa bodoh dengan tindakan sendiri. huhu.

tapi benda ni dah jadi habit. aku pernah gak terpikir nak stop. taknak dah guna phone time driving. tapi macam susah. serius. cuma nama nak mengalah tu belom ade lagi. lepas hari ni, aku nak change my mindset. change the bad habit to the positive. who's in? sign the pledge here




untuk siapa2 yang kenal aku, diorang maybe tau aku suka tengok oprah. oprah dah lme buat 'NO PHONE ZONE CAMPAIGN'. and as a loyal fan of her, aku dah ready to be one of the person yang support this campaign with all my heart. bila tengok video and dengar all related stories pasal benda ni, especially bila ade story pasal keluarga yang kehilangan orang yang paling diorang sayang just because ade orang lain tak sensitive about this issue, aku rasa sedih. rasa takut. and rasa bersalah. aku tak dapat bayangkan kalau satu hari nanti aku yang jadi sebab kesedihan orang lain.

untuk siapa2 yang rasa using phone while driving takde risk. stop being denial. you know the truth. or if x, sila baca bagaimana otak bekerja. untuk orang normal, otak kita tak bole nak fokus untuk banyak benda dalam satu2 masa. kalau tak nanti banyak unconscious thinking yang kita buat tapi kita tak sedar. so please, jangan seksa otak korang. and one more thing, JANGAN TIPU DIRI KORANG.



again,aku nak ajak, siapa2 yang ada bad habit macam aku untuk ubah diri. biar lah orang nak mengata sebab aku 100% sure tak de orang yang mampu bayar harga nyawa. dengan bangga nya sila laa print, sign and gantung this pledge. dont wait for others. its all about u, yourself. you can make a different.




smile. salam.