Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Thursday, December 2, 2010

I was feeling bad for I had no shoes to wear until I saw a man who had no feet.

bila almari yang penuh dengan kasut masih tak mampu puaskan hati aku, jadi apa perlu aku rasa? haha..jawapan nya MALU.

owh tunduk. betul-betul malu.

ayah n ibu dah sediakan apa yang termampu. walaupun tanpa rumah macam istana atau limosin siap dengan driver tapi kami satu keluarga tak merempat tepi jalan. masih ada peluang duduk makan semeja sambil bergurau senda. bergaduh pada perkara2 yang tak perlu. dan ibu ayah benarkan aku untuk menyuarakan pendapat. bertanya pada soalan2 yang selalu nya mereka tak dapat terangkan.

senyum. this is the part of the charm. ingat senaang ke nak jawab soalan budak2? soalan yang macam "kenapa kereta takut dengan lampu merah?" atau " ada orang yang kena bunuh tapi tak mati?" ingat sket emma, kau tu nak anak tujuh. nanti anak kau tanya macam2 kau nak jawab apa. takkan nak garu kepala je.

bila aku di rumah, memang pernah rasa macam neraka. bangun pagi dah kena bebel. basuh baju lepas tu kena angkat yang dah kering. lipat lagi. esok kena buat the same thing. tu belum kalau ibu suruh tolong kat dapur. dengan masing2 yang keras kepala. rasa macam nak minta ayah dapur sorang satu. haha. tapi bila rasa tension mesti rasa nk balik jugak. betul kot orang kata tempat jauh lagi dikenang inikan pulak tempat jatuh bangun aku dalam menapak dekat dunia ni. tempat yang penuh dengan memori. alololo syadu nya ayat. jiwang bawang pulak. haha.

tapi betul apa. ingat lagi lepas ayah bagi bawak kete pgi kolej. orang lain punya masalah ari2 nak makan apa eh malam ni? tapi aku punya masalah, nak balik rumah ke tak petang nanti? gedik laa ko. 5 tahun duduk asrama bole pulak tak balik 3 bulan. ni pagi balik kolej, tak sampai petang dah nangis2 sebab homesick. agagaga..

lepas dapat kete selalu rasa kesian bila tengok orang kena jalan kaki. lagi2 budak2 uitm s.alam yang every petang jalan macam itik pulang ke reban. rasa macam tak idup kalau takde kete. dengan aku yang suka tengok lampu malam2..haiii ade ke nanti orang yang sanggup layan..

btw, the lesson of the day is be carefull of what you wish for. dapat?