Emma Sharip Biz Boutique

Guest Book

Wednesday, December 1, 2010

If you dont like me take a number and stand in line. you're not the first and wont be the last.

Rasa2 nya belum pernah lagi aku sampai mana tempat yang tak ada tukang membusuk nama orang. Aku tak ada laa baik mana tapi aku rasa aku bukan jenis yang kacau hidup sape2. ni sikap budak asrama ok. Lepas 5 tahun duduk dekat boarding school aku selalau cakap "Lantak kau lah". kadang-kadang macam nak tergelak jugak sebab bila aku tak kisah hal orang lain pon aku kena maki. Aduhhhh..Kalau kawan yang terasa sebab aku tak ambik kisah pasal dia tak apa juga, ni ada yang saja sebab tak bagi aku kawan dengan orang lain. Kau suka aku kah? Cemburu kah? ooops perempuan. Lesbian kah? haha kena upah CSI siasat ni. hahaha. OK SILA KUMPUL DUIT untuk upah CSI siasat motif diburukkan.


sekejap (bagi chance aku meraban).


Aku pasti ramai lagi yang dekat luar sana rasa macam ni. well, terima je hakikat kita tak sempurna dan tak mungkin sempurna. kalau ade mereka-mereka yang tak dapat terima kelemahan kita, cakap ulang2 kali - "u're awesome. juz ignore it". Sebab mereka belum belajar untuk terima kekurangan orang. Itu pon salah satu dari kelemahan manusia. Apa heran? Bukan diorang pon yang sponsor makan pakai kita, yang siapkan tempat tidur kita, yang menolong masa kita susah. kalau aku, senang, aku abaikan.


ya, kadang-kadang ada yang tanya sampai bila mahu ego dengan diri sendiri?


manusia mana tak ada ego? mungkin kita salah tapi kadang-kadang buat apa berubah. Aku hidup untuk diri aku bukan orang lain. ada makna ke kalau membetulkan salah aku menjadikan aku bukan aku? ada, sebab aku boleh menggembirakan orang yang sayang aku. ceh karut laa siapa bagi jawapan macam tu. siapa yang sayang aku tapi tak dapat terima diri aku dan merubah aku menjadi bukan aku adalah mereka2 yang sayang diri sendiri bukan aku. hmm serabut pulak. macam mana mahu diterang ya?

cari mereka yang membuatkan kau berani menjadi diri kau yang sebenar. atau tinggal kan. senang?